11 júna 2009

Hodnotenie celoročnej práce

Dvadsiateho ôsmeho mája sme v tretej skupine študijného odboru "Praktické využitie počítačov" ukončili našu prácu 14. lekciou. Toto stretnutie bolo príležitosťou pre zamyslenie sa nad vecným zameraním výuky a jej užitočnosti pre poslucháčov. Poslucháči vyplnili anketový formulár, v ktorom vyjadrili svoje názory na to, aký prínos pre nich znamená štúdium jednotlivých tém. Výsledky ankety sú spracované v nasledujúcich tabuľkách a grafoch.

Hodnotenie stupňa dosiahnutého pokroku

V tejto časti bolo úlohou respondentov ohodnotiť mieru získania poznatkov počtom bodov od 0 do 10. Poslucháči takto ohodnotili, do akej miery dosiahli pokrok vo svojich vedomostiach a zručnostiach v nadväznosti na jednotlivé preberané témy.

Výsledky hodnotenia ukázané v tabuľke sú graficky znázornené na nasledujúcom obrázku.

Graf-01-Hodnotenie-600 Ako je vidieť, prvé tri témy s najvyšším prínosom (nad 60%) boli:

1 - Praktické používanie elektronickej pošty Gmail. Instantná komunikácia – chat;
2 - MS Windows. Okná, ovládacie prvky. Súbory, priečinky, prieskumník. Programy a ich spúšťanie;
3 - Pokročilé spracovanie textov v MS Word. Tabuľky, stĺpce, úprava dokumentu pomocou štýlov.

Na druhej strane, posledné tri témy s najnižším prínosom (pod 40%) boli:

10 -Základy digitálnej fotografie. Jednoduché úpravy snímkov. Vytváranie fotoalbumov;
11 - Audiozáznamy. Formáty záznamu zvuku. Prevod analógového záznamu na digitálny a jeho úpravy. Formát MP3 a ID3 Tag;
12 - Audiovizuálne prezentácie pomocou MS Powerpoint.

Záujem o ďalšie zdokonaľovanie

V ďalšej časti ankety bolo úlohou respondentov vyjadriť mieru svojho záujmu o získanie ďalších poznatkov zo špecifikovaných tém. Opäť išlo o pridelenie bodov od 0 do 10 (0 – žiadny záujem; 10 – maximálny záujem). Výsledky ankety v tejto časti sú v nasledujúcej tabuľke.

Pre hodnotenie záujmu je k dispozícii i názorné grafické zobrazenie.

Graf-02-Zaujem-600

V tomto prípade je záujem u všetkých tém vyšší ako 55%. Treba však eliminovať malý počet odpovedí u tém číslo 12, 13 a 15, kde relatívne vysoký záujem nie je celkom dôveryhodný. Potom môžeme povedať, že najvyšší záujem je o témy:

11 - Ďalšie služby Google: kancelária, história, zápisník, mapy, Google reader (85%);
5 - Audiovizuálne prezentácie pomocou MS Powerpoint (83%);
6 - Základy digitálnej fotografie. Jednoduché úpravy snímkov. Vytváranie fotoalbumov (76%).

Voľné námety a pripomienky

Súčasťou ankety bola i možnosť pre respondentov vyjadriť svoje pripomienky k spôsobu vyučovania i vlastné námety na obsahové témy. Tu boli vyjadrenia veľmi individuálne a sú uvedené všetky bez redakčných úprav:

U tém č. 6, 7, 8, a 10 väčší časový priestor venovať praktickému precvičovaniu postupov;
Prehrávanie platní, videozáznamov (VHS) na CD, DVD;
Komprimovanie a dekompresia;
Facebook;
Nakupovanie na internete;
Programovanie.

Poznatky z ankety môžu poslúžiť pre prípravu profilovania študijného odboru v budúcnosti.

Zobrazenie tabuliek na tejto webovej stránke bolo umožnené zavedením služby Google Web Elements, čo bolo publikované na oficiálnom blogu GoogleDocsBlog v článku “New Google Web Elements for Spreadsheets and Presentations” v pondelok 8. júna 2009. Príslušný článok je dostupný na http://googledocs.blogspot.com/2009/06/new-google-web-elements-for.html.

Žiadne komentáre: