24 septembra 2009

Novinky v usporiadaní blogu

Článok, uverejnený dňa 10. septembra 2009 na blogu zkusenosti.gug.cz pod názvom "Nové možnosti editoru v Bloggeru" dal autorovi popud na odskúšanie publikovaného postu na vytvorenie zalomenia obsahu príspevku, ale i využitie príležitosti na zavedenie ďalších zmien v usporiadaní a vzhľadu blogu.

Perex

Výsledok využitia možnosti, uvedenej v citovanom článku ste si už, ak čítate tieto riadky, nepochybne všimli. K tejto časti príspevku ste sa dostali buď prostredníctvom odkazu "Viac informácíí>>", alebo kliknutím na nadpis príspevku. Nová úprava editora príspevkov zaradila na nástrojovej lište nové tlačidlo, ktoré vkladá do textu  zalomenie a tým rozdeľuje príspevok na dve časti - úvodnú, takzvaný perex, ktorý sa zobrazuje na hlavnej stránke, a hlavný text, ktorý sa otvára až po kliknutí na titulok - názov príspevku, alebo odkaz "Viac informácíí>>".
Tento spôsob zobrazovania príspevkov je bežný pre "profesionálne" blogy (napr. blogy http://drahovsky.blog.sme.sk/, http://blog.etrend.sk/mihalblog/, http://blog.hnonline.sk/ a podobne).
Som toho názoru, že takáto forma usporiadania prispieva v prehľadnosti blogu pre čitateľov. Preto som tejto možnosti prispôsobil ostaných 12 príspevkov v blogu, ktorých perexy sa takto zobrazia pri plnom zobrazení všetkých miniaplikácií pravého panelu blogu.

Nová šablóna

Spolu s touto úpravou som pristúpil k zmene šablóny blogu. Pôvodná šablóna s názvom "Stretch Denim" bola využívaná od januára 2008. Výraz "Stretch" znamená, že šírka stĺpca pre príspevky sa prispôsobuje (stretch - naťahuje) podľa šírky monitora. Táto vlastnosť však pri príspevkoch s obrázkami, zalomenými v texte vyvoláva zmenu polohy obrázkov voči textu pri každej zmene šírky zobrazujúceho monitora, na ktorom si čitateľ príspevok pozerá. Tento nedostatok som dúfam odstránil tým, že pôvodnú šablónu som nahradil šablónou s pevnou šírkou stĺpcov, pričom som šírku stĺpca príspevkov upravil na 600 pixelov.
Takto upravená forma usporiadania zaručí tvarovo stabilné publikovanie príspevkov s obrázkami.

Značky po novom

Od 13. januára 2008 bolo v blogu postupne publikovaných 46 príspevkov, tieto boli označované značkami bez nejakého systému. Pri úpravách blogu som tieto značky prehodnotil a po novom vytvoril 3 kategórie:
informačné - 4 značky
organizačné - 5 značiek
vecné - 23 značiek
Vecné značky sú v dvoch úrovniach, napríklad: Kancelária - MS Word

Päta blogu

Do päty blogu som umiestnil 5 odkazov. Krajné sú na prechod nahor a do režimu spravovania blogu. Medzi nimi sú tri odkazy na prechod na ďalšie lokality autora v rámci služieb Google.

Žiadne komentáre: